Profilanalysen 10 opdateringer

Hvilke danske virksomheder har det bedste – og det værste – image blandt ingeniørerne, som de indbyrdes kæmper om at rekruttere? Det afslører Ingeniørens Profilanalyse 2016, som viser, hvordan de 111 største ingeniørvirksomheder klarer sig inden for 12 måleparametre, herunder Ledelse, Virksomhedskultur, Løn og goder samt Balance mellem familieliv og arbejdsliv, når man spørger 4.140 ingeniører og 1.703 ingeniørstuderende fra Ingeniørens webpanel.

Læs magasinet Profil 2016 HER

Download Excel-ark med Profilanalysen 2016 HER

Artikler (10)

Dansk høreapparatklynge vil slås, til blodet sprøjter

Oticon giver konkurrenterne GN Store Nord og Widex baghjul i årets Profilanalyse. Men ude på markedet bliver forspringet mindre og mindre. Vi går bag facaden på en høreapparatbranche, hvor tre markedsledende danske virksomheder kæmper om både markedsandele, talenter og teknologi.

30. maj 2016

Haldor Topsøe fanger fremtidens medarbejdere i folkeskolen

Kan man rekruttere medarbejdere allerede i folkeskolen? Noget tyder på det. En målrettet strategi om at engagere sig på alle niveauer i det danske uddannelsessystem er med til at sende Haldor Topsøes image mod nye højder i Profilanalysen.

25. maj 2016

Robotter griber ingeniører om hjertet

Den fynske robotvirksomhed Universal Robots kom for alvor i mediernes søgelys, da virksomheden sidste år blev solgt til amerikanske Teradyne for næsten to milliarder kroner. Nu sender både ingeniører og studerende virksomheden direkte ind på top-30.

24. maj 2016

Systematic lader innovationen spire nedefra

Græsrodsinnovation har skabt Systematics unikke tilgang til it-udvikling. Med en forestående udvidelse af medarbejderstaben frygter årets højdespringer mest af alt at miste nerven og sande til i bureaukrati.

23. maj 2016

Stormskader har ramt Dong Energys image

Internt går det fortrinligt, men udadtil har Dong Energy døjet med møgsager i flere år. Tumulten har tæret på imaget i så stor stil, at selskabet først nu føler, at omverdenen er modtagelig for budskabet om vejen fra sort til grøn energi.

20. maj 2016

Lego ansætter ingeniører i bunker

'Byg dit eget job i Legoklodser'. Det kan du bliver bedt om, hvis du indkaldes til jobsamtale hos Lego. Legetøjsgiganten skal ansætte 200 ingeniører i 2016.

20. maj 2016

Lego i forsvar: Nej, vi skader ikke børns fantasi

Leg på nye platforme udfordrer Legos chefdesigner: Lego er blevet ingeniørernes darling, og nye digitale produkter kræver både nytænkning og helt nye kompetencer. Men hæmmer det kreativiteten, når legen sættes i system med byggevejledninger?

20. maj 2016

Novo Nordisk vinder også på de sociale medier

Ansvar, passion og drømmen om en karriere, hvor man gør en forskel. Novo Nordisk bruger sine medarbejdere til at fortælle den gode historie om virksomheden som arbejdsplads på alle sociale kanaler.

19. maj 2016

Novo Nordisk: »Medarbejderne er vores vigtigste rekrutteringspartner«

Sociale medier er på få år blevet en af Novo Nordisks vigtigste rekrutteringsplatforme. Vi har talt med Director of Global Talent Attraction Hans Ubbe Ebbesen om strategien, fremtiden og den vigtigste employer branding-partner: medarbejderne.

19. maj 2016

Og årets vinder er: Den samme som sidst

For 16. gang i træk kårer danske ingeniører Novo Nordisk som vinder af Mediehuset Ingeniørens Profilundersøgelse. Men der var overraskelse til årets to højdespringere og modtageren af Ingeniørens Brandingpris.

18. maj 2016